Magnezij i zdravo starenje

Magnezij možda nije nutrijent o kojem se najviše govori, ali je vrlo važan i može biti koristan za vaše zdravlje na mnogo načina. Pomaže da vaše kosti budu jake, vaše srce zdravo, a može vam čak pomoći i da živite dulje. Magnezij u ponudi ima svaka bolja ljekarna ali možete ga naći i u prirodnijem obliku u zelenom lisnatom povrću, grahu, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama i iako vjerojatno ne morate uzimati nikakve dodatke da biste dobili dovoljno ovog važnog minerala, mnogi stručnjaci preporučuju da to ipak učinite jer neki od ne dobivaju preporučeni dnevni unos samo kroz prehranu.

Činjenice o magneziju

Kako starite, vašem tijelu je potrebno sve manje magnezija jer se ne koristi toliko. Ali to ne znači da vašem tijelu više uopće ne treba magnezij. Zapravo, istraživanja pokazuju da odrasli stariji od 60 godina koji imaju visok unos magnezija žive dulje. Studija iz 2012. u Europi pokazala je da su žene čija je prehrana uključivala 350 mg magnezija dnevno imale 20% manju vjerojatnost da će umrijeti od srčanih bolesti ili moždanog udara tijekom 16-godišnjeg razdoblja od onih s manjim unosom. I druge studije sugeriraju da niske razine mogu biti povezane s povišenim krvnim tlakom i inzulinskom rezistencijom – dva čimbenika rizika za dijabetes tipa 2.

Prednosti magnezija

Postoje neki dokazi da nedostatak magnezija može pridonijeti degenerativnom starenju. Kako biste bili sigurni da ga unosite dovoljno, pokušajte uzimati suplemente ili povećati unos hrane bogate magnezijem poput lisnatog povrća i orašastih plodova. Ipak, budite svjesni: visoke doze magnezija kod nekih ljudi mogu uzrokovati mučninu ili proljev! Ako osjetite ove nuspojave nakon suplementacije magnezijem, uzmite nižu dozu dok ne pronađete onu koja vam odgovara.

Namirnice bogate magnezijem

Nedostaci u prehrani su česti među starijim odraslim osobama. Magnezij je ključan za sve žive organizme, ali je manje zastupljen u našoj modernoj prehrani. U stvari, puno namirnica koje su nekada bile osnovne u našoj prehrani (jaja, meso i lisnato povrće) sada imaju relativno malo magnezija – što može objasniti zašto mnogim starijim odraslim osobama nedostaje magnezija. Kada starite, vašem tijelu treba više magnezija za održavanje zdrave kognitivne funkcije.

Kako magnezij pomaže kod starenja?

Magnezij je mineral neophodan za održavanje tjelesnih funkcija. Potreban je za održavanje normalne funkcije mišića i živaca, regulira srčani ritam, podržava zdrav imunološki sustav i održava kosti jakima. Kada je razina magnezija preniska, može doći do ozbiljnih zdravstvenih posljedica, posebno za starije osobe. Zapravo, nedavna istraživanja pokazuju da starije osobe koje imaju nižu razinu magnezija mogu biti izložene većem riziku od smrti od svih uzroka

Toksičnost magnezija

Visoke razine magnezija u osoba s normalnom funkcijom bubrega također mogu biti povezane s toksičnošću. Simptomi toksičnosti magnezijem uključuju proljev, mučninu, povraćanje, letargiju i zbunjenost. Niske razine magnezija mogu dovesti do depresije, razdražljivosti i slabosti mišića.

Nuspojave od uzimanja previše magnezija

Iako je rijetko, postoje neke nuspojave uzimanja previše magnezija. To može uključivati ​​proljev, mučninu i povraćanje. Magnezij također može uzrokovati nizak krvni tlak; ako imate nizak krvni tlak (ili ako vam liječnik savjetuje da izbjegavate magnezij) svakako se posavjetujte sa svojim liječnikom prije dodavanja dodatnog magnezija.